4/25/2011

Koir

Assalamualaikum..
hai semua..


Dah lama aku tak update blog, sejak aku sibukkan diri dalam koir.. At least, bila malam aku tak mengalami kebosanan . Hari ni aku nak share ngan korang tentang koir.. Setelah hampir seminggu aku praktice rasa nak cerita ngan korang lak tntg koir ni..




                                                            
                                                
Apa yang aku tahu koir adalah sebuah ensembel muzik  para penyanyi yang menyanyi beramai-ramai. Ia bukan sebuah kumpulan penyanyi solo yang bersaing antara satu sama lain, malah sebagai sekumpulan penyanyi yang membentuk nyanyian berharmoni. ( he3..copy paste jer ni) Nyanyian kumpulan koir kebiasaannya diketuai oleh seorang pemimpin koir atau juga lebih dikenali sebagai konduktor muzik. 
( hanya utk pengetahuan korang ) . Asalnya tidak pasti tetapi istilah lama ini biasanya lebih cenderung dikaitkan dengan sekumpulan persembahan ahli gabungan gereja (tidak semestinya ahli koir itu).


Ceter2  pasal koir ni , sebenarnya tak lama lagi  12 Mei 2010 sempena '' Hari Kejururawatan " aku ngan group koir  akan membuat persembahan di Shah Alam.. He..he. excited giler ni nak pergi sana . Wah , aku tak boleh bayangkan macam mana erk dekat sana nanti ? Dewan dia besau ke kecil ke? 


Hurmm ..lantaklah macam mana pun, yang penting aku boleh menyumbangkan suara aku yang memang sumbang ni kat sana nanti..hahaha...


                                                  
                                          
                                    


Pantun : Buah pauh buah rumbia ,
             Rasanya pahit lagi masam ,
             Meski seribu orang dapatkannya ,
             Manalah thu kot2 bakat terpendam..




~ Sekian ~
            



No comments: